Na czym polega usługa IntegralNet

IntegralNet jest nowatorską na rynku usługą wirtualnej centrali abonenckiej PABX (ang. Private Automatic Branch Exchange). Stanowi przełom na rynku, ponieważ pozwala zarządzać siecią korporacyjną bez konieczności zakupu centrali PABX. W dowolnym miejscu, przy wykorzystaniu protokołu IP oraz dostępu do Internetu pracownik firmy może korzystać z wszelkich funkcjonalności centrali telefonicznej swojej firmy. Niezależnie od miejsca przebywania, pracownik firmy jest zawsze dostępny pod swoim numerem telefonu stacjonarnego. Platforma oferuje szereg innowacyjnych rozwiązań ułatwiających zarządzanie własną grupą użytkowników usługi, pozwala również efektywnie zarządzać całą firmą.

IntegralNet jest elementem NGN (ang. Next Generation Network, tłum. Sieć Następnej Generacji), gdzie do bezpiecznego i niezawodnego realizowania usług wykorzystuje się najnowsze rozwiązania w sieci dostępowej oraz narzędzia do zarządzania i monitorowania transmisją danych.

IntegralNet jest usługą w pełni administrowaną przez Klienta. Poprzez panel administratora dostępny na stronie WWW, zarządzanie usługą może odbywać się z dowolnego miejsca na świecie. Realizacja zadań związanych z dostarczaniem i aktywacją zamówionych pakietów numeracyjnych oraz funkcji dodatkowych pozostaje po stronie Netii.

W celu realizowania połączeń telefonicznych użytkownicy usługi IntegralNet mogą korzystać z urządzeń VoIP wykorzystujących protokół SIP. Istnieje wiele rodzajów aparatów telefonicznych IP oraz bram VoIP, do których można podłączyć standardowe aparaty analogowe. Dzięki temu istnieje możliwość używania urządzeń klasycznych oraz nowoczesnych urządzeń dołączanych do sieci LAN. Dodatkowym elementem są aplikacje telefoniczne tzw. softphone, które są polecane szczególnie użytkownikom korzystającym z komputera poza miejscem pracy.